Ingen höjdarmat igår



Igår kväll var vi på Mangiamo och åt. Blev rätt så besviken faktiskt. Själva miljön är jättemysig och personalen trevlig men maten var ingen höjdare. Jag beställde kycklingspett med potatisgratäng och primörer. Kycklingen var så fruktansvärt salt och gick inte att äta alls. Jag sade till att den var oätbar och fick som försvar att kocken gjort fel, att han hde använt rimmad kyckling och sedan saltat extra på den.
Hur som helst, jag fick i alla fall en ny tallrik med mat. Här var kycklingen bra, men grönsakerna hade dom nog stekt i en hel liter olja för när allt låg på tallriken så fullkomligt flöt det i fett. Själva såsen hade skurit sig för det kom en massa fett i. Runt all mat låg en hel ring med olja/fett. Jag som är "allergisk" mot fett också...ÅÅt upp kycklingen och lite gratäng, resten kunde jag inte äta.
Sa till att maten ändå inte var riktigt bra... Så vi fick vars en dessert. Det var ju en snäll gest av dem, men det är ju bra mat man vill ha, så det lär nog dröja innan vi äter där igen. Tråkigt för det är annars ett bra ställe.

Nu är det lördag förmiddag och vi ska strax gå ut och skyffla jord runt friggeboden så den blir helt färdig någon gång. Känns som vi hållit på med den i evigheter, men nu ska den äntligen bli färdig. Fast då blir det säkert nya projekt här hemma.

Dags att sätta fart.


Kommentarer
Postat av: J U L I E

Riktigt tråkigt att det blev så med ert restaurangbesök men schysst av de att vilja kompensera!

2010-09-11 @ 12:28:46
URL: http://juulieee.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Förutom att ägaren är en riktigt äckelidiot då..

2010-09-11 @ 14:10:59
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0