Bilen påkörd

Dålig på att uppdatera men har haft ganska fullt upp det senaste.

Igår var vi på BVC med Pascal på 1,5 års kontrollen. Allt såg bra ut, han var 85 cm lång och vägde 12.5 kg. Efter vägning och mätning var det dags för vaccination. Usch min stackars prins blev jätteledsen, men det gick snabbt över.

Efter BVC så fick jag skynda mig till Fastighetsbyrån för att skriva på lite papper. Min gamla lägenhet på Drottninggatan är nu äntligen såld. Har varit på väg att sälja den flera gånger och haft den uthyrd till och från. Gott att slippa tänka mer på lägenheten. De nya ägarna ska ta över den från 1/11 så jag har ca en månad på mig att tömma lägenheten på lite möbler och flyttstäda den. Otroligt skönt!
Nu ska vi bara hitta ett större hus som passar oss. Finns inte så många stora hus i fint skick på marknaden. Vi är inte så jättesugna på att renovera det första vi gör, vill att det ska vara i nyskick och ligga ganska centralt i Alingsås.

Efter jag varit hos mäklaren stannade vi till utanför Erics affär. Hade precis hunnit gå in så hör jag hur detsmäller till lite. En gubbe har kört på min bil!! Dessutom så åker han vidare och reagerar inte ens att han kört på. Jag tog reg.numret och Eric flög ut i bilen för att jaga honom. Fick stopp på honom tillslut och det visade sig att gubben inte märkt någon!!! Hur kan man inte MÄRKA att man kör på när bilen ser ut såhär efteråt??



Gubben erkände i alla fall och tog på sig allt, så nu får vi lämna in bilen och få den fixad.

Efter incidenten med bilen så åkte jag och Pascal till lerum och plockade upp mamma. Vi åkte till Allum för att shoppa lite. Skulle köpa lite vinterkläder till Pascal. Hittade overall, två mössor, ullvantar, tumvantar, ullstrumpor, underställ i ull, tröja i ullfrotté, två par byxor och en skjorta. Vinterskor köpte jag här om dagen när jag var i Borås.

Pascal provar sin nya overall:




Kommentarer
Postat av: Emmelie

Större hus? De ni har räcker la gott o väl? :P

2010-09-25 @ 15:22:19
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilken fin overall, är det pop?

Hoppas ni har en härlig helg trots vädret!

Kramar!

2010-09-25 @ 16:15:29
Postat av: Mamma

Vad fin han är med sina nya kläder.

Håller tummarna att ni får ett större hus.

Då får vi gott om utrymme när du kan hämta alla dina

grejer.

En trvlig helg önskar vi.



Kram

2010-09-25 @ 17:02:21
Postat av: J U L I E

Fy vilken otur och konstig gubben var. Skönt dock att han tar på sig allt så ni får det fixat.



Grymt snygg overall du köpt till Pascal dessutom, älskar färgen! hehe



Grattis till äntligen såld lya dessutom, hoppas ni hittar ett nytt och större hus snart också :)

2010-09-25 @ 18:37:01
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0