Sopor

Nu har jag fyllt återvinningscentralens alla containers. Hade fyra fulla påsar med plast, papper och kartong som jag tryckte ned i de fulla bingarna på Maxis parkering. Har blivit en riktig miljömupp och sorterar alla sopor så gott det går.
Vi har ju sophämtning varannan vecka och denna veckan blev det bara två Ica-kassar med sopor, resten hade jag sorterat. Så igår ringde jag till Tekniska Kontoret här i Alingsås och ändrade sopabonnemanget till 4-veckort intervall istället. På detta sparade vi hela 600 kr om året, alltid något :)

Nu ska vi sätta oss i soffan och mysa lite. Har spelat in massor med bra Tv-program som vi ska titta på. Har Bonde söker fru kvar från igår och idag är det Robinson. Så det blir en TV-kväll idag :) 


Kommentarer
Postat av: Inger

Jag har också 4 veckor mellan sophämtningarna så här sorteras en hel del också.

Duktiga oss:) kram på dig

2010-10-21 @ 21:02:36
Postat av: J U L I E

600 kr/år är ändå en del pengar så det tycker jag var riktigt bra av er :) Vi källsorterar också :)

2010-10-22 @ 16:02:15
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0