Liten sjukling här hemma

Idag såg det nästan ut som det snöade ute,  men när jag tittade närmare så var det hagel som föll. Tänkte att det är lite väl tidigt för snö, även om de har pratat om snö på nyheterna. Hösten kan väl inte redan vara över?

Nu sitte rmin lille skrutt här vid bordet jämte mig och äter banan. Han är lite krasslig idag, snorig och ena ögat är lite svullet och kladdigt. Det var värre med ögat igår, det har redan blivit bättre idag. Hoppas han är frisk imorgon när jag ska jobba. Synd när han inte mår bra :(

Igår bakade jag massor. Banankaka och kolasnittar, mums!Så nu finns det lite i frysen i fall någon kommer på besök. Senare på kvällen kom Josefin hit så vi gjorde kycklingsoppa och tittade på Youtubefilmer. Innan det så var vi på Maxi och handlade en snabbis.

Jag fick även pratat med studierektorn på skolan, så nu har det löst sig med kurserna någorlunda. Kommer att läsa Byggnadsteknik och Anläggningsprojektering. En föreläsning kommer tyvärr att krocka i veckan, för jag har på samma dag och tid två föreläsningar i olika ämnen så jag kommer tyvärr att missa en föreläsning varje vecka. Hoppas jag fixar det ändå, blir ju lite mer hemstudier då. Jag kommer gå hela dagar måndag, tisdag och onsdag och inte vara tillbaka i Alingsås förrän 17.30 på kvällen. Stackars Pascal som får vara så länge på dagis, det känns inte alls bra, fastän han inte behöver vara på dagis förrän kl 10, men det blir långa dagar ändå.

Nu ska vi titta på nya favoritfilmen Pingu. Lägga  oss och mysa lite i sängen.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hoppas Pascal mår bättre snart! Trevlig helg :) Kram

2010-10-21 @ 20:22:46
URL: http://melkerochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0