Jag ser det snöar!

Snökaos var ordet. Vaknade upp i morse av att snön yrde utanför. Insåg ganska snabbt att det inte är så stor idé att försöka ta sig till skolan idag. Bara sommardäck på bilarna och jag ärlivrädd att åka buss på Boråsvägen när det är halt. Litar inte ett dugg på chaufförerna.



Igår var det en riktig knäppjök på bussen. Tror han var både full och hög på något. Han bråkade med chauffören, drack öl och var allmänt otrevlig och hotfull. Bussen stannade vid Högbråten för att denne passagerare ville kissa. Sedan stängdes dörrarna och bussen åkte vidare utan denne man. Skönt att slippa honom på bussen.

Föräldrarmötet igår kunde jag faktiskt varit utan. Det sades i princip inget viktigt alls. Bara en massa prat runt bordet om allmäna barn-saker. Fast det kändes bra att jag gick ändå. Inkl. mig så var det bara 6 föräldrar som var där av 16. Lite tråkigt när personalen anstränger sig med smörgåsar, fika och massa frukt. Mötet tog ca 2 timmar och en kvart, trodde aldrig det skulle ta slut...

Efter mötet köpte jag med mig mat från Milano, mums!

Idag är det en mamma-son dag. Riktigt mysigt har min son och jag i dag. Vi går här hemma och busar, kramas och leker. Tittar ut genom fönstret på all snö. Kanske ger vi oss ut en stund senare om det slutar blåsa en massa snö.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som att ni får en jättemysig dag :)

2010-11-09 @ 12:31:01
URL: http://melkerochjag.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej igen, såg din kommentar nu :)

Nja jag vill flytta men Kenth är tveksam, vi hyr ju bara detta huset och jag vill helst ha någon man äger så man kan renovera och göra vad man vill.

Så jag kikar o kikar ifall det dyker upp något som kan passa. Hur går de för er med hus, hittar ni något?

2010-11-09 @ 13:16:30
URL: http://melkerochjag.blogg.se/
Postat av: Pia

Tack, into någon feber idag som det känns men jobbig hosta o ingen röst. Vad bra gjort av chauffören att åka ifrån knäppisen, skulle velat se killens min. :)

Föräldramöten kan vara väldigt tråkiga, tänk när man får gå på andra barnets också o kan alla rutiner sen innan.

Kram

2010-11-09 @ 15:24:39
URL: http://volpinomatte.blogg.se/
Postat av: Inger

Har ni inte bytt till vinterdäck än? Det gjorde jag säkert för 1½-2 veckor sen, men så bor jag på landet också;)Bra gjort av busschauffören att åka från tokstollen. Kram

2010-11-09 @ 17:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0