Värmerekord!

Vilken hetta det har varit idag! Trodde jag skulle smälla av när jag gick ut genom dörren. Verkligen tur att vi har luftkonditionering inne. Utetemperaturen visade på 34.1 grader. Var tvungen att kolla en anna termometer också och den visade samma sak, helt otroligt! Man kan tro att vi vaknade upp i ett annat land.





Idag när vi hämtade Pascal hos mina föräldrar så blev vi bjudna på middag. Det var jättegott för jag var så hungrig. Hade inte ätit något på hela dagen så det var riktigt gott. Det blev stekt kyckling i bitar, tagliatelle, stekp paprika och annanas och sallad. Jättegott! Sedan till kaffet blev det en kaka som jag aldrig tidigare smakat med en botten av någon form av mandelmassa, sedan lite choklad och jordgubbar uppepå det. Gottigt!

Nu håller jag på att baka en mjuk pepparkaka. Den står i ugnen och är snart klar. Då ska vi sitta och fika och mysa i soffan lite innnan det blir läggdags för oss. Pascal gick precis och lade sig efter en avkylande dusch. Stackarn var alldeles svettig efter dagens hetta.

Nu ska jag kolla kakan i ugnen. Trevlig kväll på er!


Kommentarer
Postat av: Inger

Pepparkaka mitt i sommaren?

Tyckte Viktor också skulle ta en dusch nu ikväll men det ville inte han:(

2010-07-11 @ 22:40:47
URL: http://mamma-inger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0