Nossebro marknad

Igår var jag, Eric och Pascal en sväng på Nossebro marknad. Jag hade aldrig varit där så det var kul att se hur det var, med tanke på att det är en del som pratar om denna marknad. Det var helt okej, fast väldigt mycket folk. Vi var inte där förrän strax efter kl 11 och då började folk att åka hem. Så vi fick parkering på bästa platsen!
När man väl kommit in på marknaden så var många av stånden likadana. Det var mycket påsar, köksredskap och andra småsaker. Vi köpte 5 smörknivar för 20 kr och tre påsar med bröd. Sedan kände vi oss nöjda med marknaden och gick och satte oss på en Pizzeria i Nossebro som hade okej pizzor.

När vi kom hem så var vi lite sega för vi hade inte sovit så många timmar på natten. Pascal var tydligen pigg och ville bara leka och busa i sängen. Men vi fick slummrat till en liten stund och det var rätt skönt. Senare på eftermiddagen åkte vi ned till stan och bytte in gastuben till Sodastreamern. Sedan blev det Maxi och storhandling.
På kvällen var det tänkt att vi skulle grilla men klockan blev så mycket och vi var inte speciellt hungriga så vi gjorde några mackor med kräftstjärtar på istället. Mycket godare :)



Nu sover Pascal och jag tänkte passa på att röja lite här hemma. Eric är nere på jobbet en liten stund. Det är ju inget vidasre väder precis. Läste på Aftonbladet att det ska regna upp till 50mm regn idag. Tråkigt att det regnar så mycket för man kan inte göra något alls ute.


Kommentarer
Postat av: Pia

Marknader har tappat sin tjusning tycker jag, mest skit där. Tacka vet jag Ullared. ;-)

Bra att det regnar emellanåt så man får lite variation och man får ju sån städlust då.

2010-07-29 @ 19:25:18
URL: http://volpinomatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0