Lördag

Solen skiner och vi har precis ätit lite sen lunch.



Kesella & Funlight blev det för mig, och lite Pepsi Max. Det är otroligt varmt ute. Termometern visar på 29.7 grader i skuggan utanför oss. Tur att vi har luftkonditionering inne så att man kan gå in och svalka sig lite. Skönt att ha det svalt när man ska gå och lägga sig.

Igår var jag vi på stan en liten sväng. Var inne på Smultronstället och såg att dom hade 50 % rabatt på väldigt mycket. Hittade såklart några små kläder till Pascal som jag bara var tvungen att köpa. En skjorta, trekvartsbyxor och några andra små plagg som naturligtvis är nödvändiga... Hittade även ett par supersnygga sko0r till mig som jag också köpte.  För skor kan man ju aldrig få för mycket av, inte sant???

Senare på kvällen igår kom mina föräldrar hit och grillade med oss. Vi grillade fläskfilé, kycklingfilé och kycklingklubbor. Till det var det kokt färskpotatis och några olika kalla såser plue en sallad. Til efterrätt blev det jordgubbar, glass och grädde. Det kallar jag sommarmat!

När mamma och pappa åkt hem så satt vi i uterummet och pratade, bara jag och Eric änta fram till klockan 02.30. Tiden bara försvann och när vi insåg att klockan var så mycket så var det bara att gå in och lägga sig. Underbart att ha en sambo som man kan sitta och prata med i flera timmar utan att det blir långtråkigt. Vi har alltid massor att prata om och diskutera.

Nu ska vi snart åka till Stenkullen och lämna Pascal hos mina föräldrar. Han ska sova där inatt för vi ska ut på lite galej. En bekant till oss som fyller 40 år, så det ska vara en överraskningsfest för honom på en restaurang här i Alingsås. Ska bli kul! Kanske kan ha mina nya skor också :)

Nu måste vi sätta fart och packa ihop allt för jag tror vi skulle vara där redan vid kl. 18

Ha en trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0