Vilket äckligt kryp


Jag gjorde världens äckligaste upptäckt igår. Fy sjutton säger jag bara!!! Kände att det kliade på baksidan av låret. Trodde det var ett myggbett men sedan kliade det ännu mer och jag var tvungen att ta av mig byxorna och klia. Får då se att det var en FÄSTING!!!! Fick nästan panik, jag som hatar sådana äckliga små kryp. Det är faktiskt den första fästingen jag fått i hela mitt liv. Fastän jag ridit och varit i skogen otroligt mycket. Så går man ut en sväng runt huset igår och så kommer det en äcklig jädra parasit och nästlar sig fast. Fick i alla fall bort den med en pincett, så hoppas det inte blir någon röd ring runt eller att det blir inflammerat.





Oj vad jag är på städhumör! Städar och grejar här hemma för fullt just nu. Har tvättat, dammsugit och torkat golven överallt. Ska strax plocka ur diskmaskinen och hänga upp tvätten. Jisses, här går det undan! Skönt att ha hemmet fint och iordning när jag börjar plugga IMORGON!!! Vad snabbt de sista två veckorna på mitt slappa liv gick. Nu är det ordning och rutiner som gäller på dagarna. Ska faktiskt bli ganska skönt.

Igår fick jag nycklarna till min lägenhet. Tjejen som hyrde den har flyttat ut så nu blir jag tvungen att sälja den eftersom föreningen inte godkänner att jag hyr ut den längre i andra hand. Den har ju varit uthyrd ett bra tag så det är väl på tiden att sälja den. Fast Pascal hade nog trivts där. Öppna och stänga grinden tyckte han var roligt, samt att dra upp och ned alla persienner som fanns för de låga fönstrerna.




Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, usch för fästingar! Båda mina barn har faktiskt haft oturen att få Borelia. Jennifer fick på låret och Celine bakom örat, hoppas du slipper detta.

2010-08-30 @ 12:53:04
URL: http://volpinomatte.blogg.se/
Postat av: Inger

Man undrar ju varför fästingarna uppfanns övht?:( Äckliga så det räcker och blir över.

2010-08-30 @ 18:30:46
Postat av: Emmelie

Oj då ses vi säkert på bussen =) När åker du?

2010-08-30 @ 20:02:28
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0